Ben
jij iemand die elke maandag doorbrengt met dromen over je weekendritten, tussen steile bochten, heroïsche beklimmingen en afdalingen en steile hellingen? Dan is de DT Swiss F 535 One verende voorvork iets voor jou. Zijn combinatie van staal, luchtveren en progressieve slag biedt de perfecte combinatie voor een zuivere en soepele rit. Onder compressie wordt de vork stijver: hij blijft zacht om een goed reactievermogen te bieden op glooiend terrein, maar wordt steviger zodat hij niet verplettert wanneer de omstandigheden zwaar worden!
De All Mountain combineert alle kenmerken en eisen van de disciplines Cross Country en Touring, Enduro en Downhill en is daarmee de meest absolute vorm van mountainbiken. De F 535 One is de enige vork die het allemaal heeft: efficiënte krachtoverbrenging, gevoeligheid voor kleine schokken, ondersteuning in het midden van de slag en progressief einde van de slag. Dankzij de variabele demping afhankelijk van de slag en de combinatie van stalen veer en luchtveer combineert de F 535 One vork gevoeligheid voor kleine schokken en ondersteuning in het midden van de slag voor uitstekende prestaties.
De
F 535 One is de ultieme vering voor een ongeëvenaarde ervaring
. Het
gereedschap (Torx T10) voor het afstellen van de compressie en rebound van de F 535 One vork is direct geïntegreerd in de RWS hendel. Het is zelfs verwijderbaar voor wie een schone look wil! Geïnspireerd door de natuur is de vork versterkt op plaatsen met een hoge belasting en verfijnd op plaatsen met een lage belasting.
Het
resultaat is een uniek ontwerp; de ideale balans tussen lichtheid en stijfheid.
Details:
Algemeen
- Gewicht: 2090 g.
- Max. gewicht van het systeem: 130 kg (MTB) / 120 kg (ATV).
- ASTM-classificatie: 4.
- Wieldiameter: 29" / 700c.
Veer en demping
- Veersysteem: Coilpair / Lineair / APT.
- Dempingssysteem: Incontrol / Plushport.
- Bediening: Op afstand.
Afmetingen
- Diameter zuiger: 35 mm.
- Insteeklengte [A]: 571 mm.
- Offset [B]: 51 mm.
- Max. breedte van de band [E [E]: 75 mm.
- Diameter wiel + band max. [C]: 760 mm.
- Max. wieldiameter [D]: 730 mm. [D]: 730 mm.
- Type remklauwbevestiging [F] : PM 7".
- Scharnierdiameter [G]: Conisch 1,5" - 1 1/8".
- Pensysteem: RWS steekas 15 mm.
- Middenafstand: Boost 110 mm.
Materialen
- Mouwen: Magnesium.
- Pivot: Aluminium.
Technologieën
- Coilpair: alle onmiddellijke reactiviteit van een veer en de lichtheid van een luchtdemper voor extreme gevoeligheid voor kleine schokken.
- Lineair: De Lineair-technologie is gebaseerd op een tweekamersysteem. Door de grootte van de kamers en de positie van de bypass is de veerkarakteristiek speciaal afgestemd op de behoeften van crosscountryrijders: lage startkracht voor optimale tractie, lineaire ondersteuning maar afvlakking in het midden van de slag om over wortelmatten te vliegen en progressief einde van de slag om grote schokken te absorberen.
- APT: Met het APT-systeem (Adaptable Progression Tune) kan de progressiviteit van de veerkarakteristiek worden aangepast door vulplaatjes in de luchtkamer van de vork toe te voegen of te verwijderen. Hierdoor kunnen rijders de veerkarakteristiek aanpassen aan hun rijstijl en terrein. En het beste is dat de vork volledig conform blijft, ongeacht de instelling.
- In control: De dempingscompressie wordt bepaald door de hoeveelheid olie die door de afzonderlijke kanalen kan stromen. Hoe kleiner de kanalen, hoe hoger de stromingsweerstand en dus de demping. De Incontrol-technologie biedt drie instelniveaus die zonder stoppen kunnen worden ingesteld om voor elke situatie het ideale compressieniveau te garanderen, door de afzonderlijke kanalen te openen en te sluiten.
- Plushport: Plushport-technologie voegt een nieuwe dimensie, travel, toe aan de klassieke definitie van demping om te allen tijde de juiste hoeveelheid demping te bieden. Met het Plushport-systeem krijgt u zowel extreme gevoeligheid voor kleine schokken als uitstekende ondersteuning in het midden van de slag.
MEER INFORMATIE