De geheel nieuwe
Tech 4 V4 bouwt voort op onze meer dan 25 jaar ervaring in het ontwerpen en produceren van hydraulische remsystemen.
De
Tech 4 maakt gebruik van een geheel nieuwe interne afdichting om de wrijving te verminderen en het draaipunt draait op rollagers, waardoor de veerkracht afneemt. De lagere veerconstante zorgt op zijn beurt voor een lichtere hendelactie, waardoor de rijder minder vermoeid raakt en ons legendarische gevoel en modulatie behouden blijven. De bijgewerkte
V4-remklauw gebruikt roestvrijstalen zuigers in hybride stijl met een fenolharsinzet, waardoor hij soepeler beweegt en minder onderhoud nodig heeft, terwijl hij hoge temperaturen aankan zonder warmteoverdracht bij extreem gebruik.
Belangrijkste kenmerken
- Meer vermogen vergeleken met Tech 3
- Vernieuwde hendelvorm voor een meer ergonomische vorm, gericht op het beste mechanische voordeel bij het remmen.
- Gelede klem vermindert gewicht en ergonomie
- Verbeterde shifterintegratie voor meer instelbaarheid
- Gereedschapsloze bijtpunt- en bereikaanpassingen
- Hybride zuigerontwerp
- Stijve CNC remklauw uit één stuk
- Compatibel met een breder scala aan huidige shifteropties
- Volledige rem verkrijgbaar in zwart of zilver met kleuraccenten: zwart, zilver, paars, rood, blauw of oranje.
- Kies standaard of gevlochten slang (gevlochten slang is een meerprijs)
Technische specificaties
- 30% drukverhoging ten opzichte van de Tech 3 rem
- Scharnierklemontwerp om gewicht te verminderen en een groter reservoiroppervlak om de totale stapelhoogte te verminderen.
- De integratie van de schakelhendel is verbeterd en biedt nu een hoekverstelling van 30°, alsmede een zorgvuldiger verpakking en compatibiliteit met de nieuwste schakelapparaten. De hoofdremcilinder kan ook aan beide zijden zijwaarts worden versteld, zodat een breed scala aan hendelposities mogelijk is.
- Zuigers in hybride stijl zorgen voor een soepelere beweging en minder onderhoud, en een fenol-inzetstuk om de warmteoverdracht bij extreem gebruik in goede banen te leiden.
- Tech 4 behoudt de gereedschapsloze bijtpunt- en bereikinstellingen van de Tech 3
Beschrijving
- Hoofdremcilinder en remklauw gemaakt van een 2014 T6 aluminium blok.
- Wrijvingsarme hoofdcilinderzuiger.
- Draaipunt van de remhendel gemonteerd op 2 ringlagers.
- Scharnierende klem voor eenvoudige installatie.
- Afstelknoppen voor de inschakeling van de hendel (contactpunt) en de hendelspeling.
- Post-Mount V4 standaard remklauw, 74,2 mm hartafstand.
- 2 x 16mm diameter remklauwzuigers in roestvrij staal en fenolhars (ref: HBSP432)
- 2 x 18mm diameter remklauwzuigers in roestvrij staal en fenolhars (ref: HBSP433)
- Luchtvaart gevlochten slang 5mm diameter en 1600mm lang.
- Geleverde pads: Racing Model (groen) / All Conditions Model (rood) / E-Bike Model (paars)
- Compatibel met : HBSP426LN: Sram LEFT / HBSP426RN: Sram RIGHT / HBSP431LN: Shimano I-Spec EV LEFT / HBSP431RN: Shimano I-Spec EV RIGHT
Opmerking: WERKT ALLEEN IN DOT 4.0 of 5.1
* De V4-remklauw is niet compatibel met alle 180 mm direct gemonteerde vorken vanwege het grote zuigerontwerp en de variatie in montageposities. Wij raden u aan de V4-remklauw met de juiste beugel en een 200mm-rotor te gebruiken in deze toepassing.
* De V4-remklauw is ook niet compatibel met de Commencal Supreme DH 200mm Direct Postmount van 2021
MEER INFORMATIE