Het originele, enige
echte AbsoluteBlack Narrow Wide Direct Mount ovale kettingblad voor Race Face Cranks 12 S een smal en breed ovaal kettingblad ontworpen voor het RaceFace CINCH direct mount systeem. Deze versie is ontworpen voor Boost en Fat Bikes. Het is het meest premium ovale kettingblad op de markt met wetenschappelijk bewezen prestatieverbeteringen.
Ovale kettingbladen produceren niet meer kracht, ze verhogen de trapefficiëntie door een betere krachtoverbrenging. Dit betekent dat je niet per se verder komt door harder te trappen. Maar hoe minder kracht u verliest, hoe meer energie u vasthoudt, waardoor u harder kunt trappen wanneer dat nodig is en zo uw algemene vermoeidheid vermindert. Daarom kun je met ovale kettingbladen sneller, langer en verder fietsen.
Studies uitgevoerd door de Universiteit van Primorska, Slovenië, laten significante verschillen zien tussen het gebruik van
AbsoluteBlack Oval kettingbladen en conventionele ronde kettingbladen. Het is bewezen dat het gebruik van een ovaal kettingblad kan zorgen voor een verhoging van de pedaalslagefficiëntie tot 9%, tot 7% minder zuurstofverbruik, 15% minder ademhaling en tot 10% verlaging van de hartslag.
Details :
- Gewicht: 26D (52g), 28D (54g), 30D (58g), 32D (62g), 34D (69g), 36D (75g)
- De kleur zwart
- Crankcompatibiliteit: RaceFace Cinch-systeem RF Next SL G4, Next SL, Next R, RF SIXC, RF Turbine, RF Atlas, AEFFECT, RIDE CINCH cranks.
- Compatibel met alle SRAM GXP / BB30 Largo / DUB-crankstellen met directe montage.
- Niet compatibel met Shimano HG+ ketting.
- Voor 10/11/12 snelheden.
- CNC gefreesd 7075 Txxx aluminium materiaal. Lange levensduur constructie. Type II geanodiseerde afwerking.
- 52 mm kettinglijn.
- 3 mm offset
- Het meest geavanceerde tandprofiel op de markt waarvoor patent is aangevraagd, garandeert minimaal 12 maanden uitstekende kettingretentie.
- Ontworpen in het VK. Gemaakt in Polen (EU).
- Ovaliteit: geoptimaliseerd voor elke maat afzonderlijk. Bereik: 10,2-14,4% en 110,5-116,3° na BDP (bovenste dode punt) Patent aangevraagd.
Het verschil tussen de Boost148 en niet-Boost kettingbladen is alleen de offset en depressie van de kettingring zelf. Je gebruikt dezelfde crank op zowel Boost- als niet-Boost-fietsen, maar de offset van de kettingbladen moet anders zijn om overeen te komen met de speling van het kettingblad. Boost-kettingbladen hebben slechts een offset van 3 mm, terwijl niet-Boost-kettingbladen een offset van 6 mm hebben.
Als u de framespeling met een nieuw ovaal kettingblad wilt controleren, wordt hieronder de afmeting van de grootste afmeting van het ovaal (van punt tot punt van de tand) gegeven: 26D: 118 mm; 28D: 127 mm; 30D: 134 mm; 32D: 143 mm; 34D: 151 mm; 36D: 159mm.
VOORDELEN VAN ONZE OVALE PLATEN VOOR 12 V RACE FACE CRANKS:
- We hebben onze ovale kettingbladen tot in de perfectie onder de knie, zodat u optimaal kunt profiteren van de ovale/elliptische vorm.
- Zeer slank ontwerp voor een uitstekende sterkte-gewichtsverhouding.
- Unieke speciale ovale vorm (patent aangevraagd).
- Verbetert de tractie en het klimvermogen aanzienlijk
- Unieke smalle en brede tandprofielen (patent aangevraagd) om uw ketting minimaal 12 maanden op zijn plaats te houden!
- Speciale 3D-bewerking van de tanden voor ultieme modderverlichting, waardoor slijtage en geluid sterk worden verminderd.
- Ze besparen gewicht omdat ze de spin- en kettingbladbouten niet nodig hebben.
- De mogelijkheid om een kleinere ringmaat te installeren die niet op de reguliere spider kan worden gemonteerd.
- Uitzonderlijke kwaliteit en uitstraling.
- Je rijdt sneller als je ovalen gebruikt. Als je ronde ringen blijft gebruiken, zullen de andere sneller zijn.
- Je voelt de ovale vorm helemaal niet.
- Vermindert stress op de knieën
- Het ovale kettingblad doet geen afbreuk aan het werk van het koppelingsmechanisme van de achterderailleur. Het heeft ook geen kettingspanner nodig bij gebruik in Singlespeed.
HOE DE ABSOLUTE ZWARTE OVALE KETTINGBAND OP DE RACEFACE CINCH CRANK TE MONTEREN:
Het kettingblad heeft een markering op de achterkant die u moet uitlijnen met het midden van de crankarm om de hoofd-/aanbevolen positie te krijgen. Zodra dit is gebeurd, gebruikt u de BB-sleutel om het kettingblad te vergrendelen. Als u een agressievere opstelling wilt proberen, draait u het kettingblad vanuit de hoofdpositie één inkeping op de spiebanen met de klok mee. Hierdoor wordt het ovaal nog eens 22 graden gedraaid. We raden de tweede positie niet aan voor beginners. Voordat je gaat experimenteren met de kettingbladsynchronisatie, moet je ervoor zorgen dat je minimaal 5 maanden in de hoofdpositie hebt gereden.
HOE DE ABSOLUTE ZWARTE OVALE KETTINGBAND OP EEN FAT BIKE TE MONTEREN:
Op Fat Bikes met 26 of 28D kettingbladen, is het noodzakelijk om de kettingbladschotel om te draaien. De kettingbladen 26 en 28D hebben een dubbele verzonken markering aan de voorkant die u moet uitlijnen met het midden van de crankarm om de juiste positie te krijgen. Alle andere stappen zijn identiek aan de bovenstaande instructies.
OPTIMALE AFSTELLING KETTINGBLAD:
Onze belangrijkste/aanbevolen timingpositie is een fantastische setup voor iedereen. Sommige meer ervaren rijders geven misschien de voorkeur aan een iets agressievere timingpositie. Met het ovale RaceFace-plateau kunt u de timingpositie 22 graden in beide richtingen wijzigen vanaf de oorspronkelijke instelling. Het is het enige kettingblad in ons assortiment dat deze afstelmogelijkheid biedt.
Heb ik een kettinggeleider nodig? Nee. Maar als je er een wilt, moet het zwaard 2 tanden groter zijn dan de nominale maat van het ovale kettingblad.
* Gebruik altijd een nieuwe ketting met een nieuw kettingblad.
MEER INFORMATIE