Introductie van de
AbsoluteBlack Premium Ovaal Sub-Compact 110/5 BCD kettingbladen met de
Sub-Compact maat om je klimmen en cadans te verbeteren.
Een verhoogde cadans is essentieel om de waargenomen inspanning te verminderen. Met de 48/32T kettingbladen kun je overal rijden en alles beklimmen. Alpenbeklimmingen zullen nooit meer zo moeilijk zijn. Deze speciale supercompacte kettingbladen zijn ontworpen voor Shimano 110/5bcd cranks, waardoor
AbsoluteBLACK het enige bedrijf op de markt is dat dergelijke maten aanbiedt. Met de 32T kettingbladen kun je klimmen op je eigen voorwaarden met verbeterde cadans en efficiëntie. Dit is de meest premium ovale kettingblad op de markt met wetenschappelijk bewezen prestatiewinst.
Ovale kettingbladen produceren niet meer kracht, ze verhogen de trapefficiëntie door een betere krachtoverbrenging. Dit betekent dat u niet noodzakelijkerwijs verder komt door harder te trappen. Maar hoe minder kracht u verliest, hoe meer energie u behoudt, zodat u harder kunt trappen als dat nodig is en dus minder vermoeid raakt. Daarom kunt u sneller, langer en verder rijden met ovale kettingbladen.
Studies uitgevoerd door de Universiteit van Primorska, Slovenië, tonen significante verschillen aan tussen het gebruik van
AbsoluteBlack Oval kettingbladen en conventionele ronde kettingbladen. Het is bewezen dat het gebruik van een ovaal kettingblad tot 9% meer trapefficiëntie, tot 7% minder zuurstofverbruik, 15% minder ademhaling en tot 10% minder hartslag kan opleveren.
Details
- Gewicht : 32T (32g), 48T (115g)
- Kleur : Zwart
- Compatibiliteit : Shimano Dura-Ace 7950, Ultegra 6750, Shimano 105- 5750, Tiagra 4650, FSA, Praxis Alba & Zayante en vele oudere cranks.
- Past ook op Sram cranks die 1 verborgen kettingbladbout hebben zoals Force22, Rival22 maar deze moeten een verwijderbare spider hebben.
- Compatibel met Di2.
- geschikt voor 10/11-speed
- Offset : 2.5 mm
- Ontworpen in de UK. Gemaakt in Polen (EU).
- Niet compatibel met Power2max
- Speciale schroeven zijn inbegrepen bij 32T (5xM5 TI)
- Materiaal : CNC gefreesd 7075 Txxx aluminium. Constructie met lange levensduur. Type II anodisatie
- Ovaliteit : Geoptimaliseerd voor elke maat afzonderlijk. 32T - 8%; 48T - 10,9%; Timing 108 -110,5° na TDC (hoogste dode punt) - Ideaal voor beklimmingen. Patent aangevraagd
BELANGRIJK
- Sub Compact trays zijn niet compatibel met sommige vermogensmeters die een ronde spin hebben (sommige Quarq modellen, Power2Max, enz...)
- Sub Compact trays werken alleen in vooraf gedefinieerde maatcombinaties. Voeg bij uw bestelling ALLEEN 32t en 48t trays toe aan uw mandje of aan een set. Montageschroeven zijn inbegrepen in de aankoopprijs van het blad
- Het 32T kettingblad zal alleen werken met 48T en een speciale schroefset 48/32.
- Geen enkele andere combinatie of mix van ringen zal werken. Vanwege de speciale constructie van de assemblage zijn cosmetische schroefdeksels niet beschikbaar voor dit ontwerp.
- AbsoluteBlack adviseert altijd een nieuwe ketting te gebruiken bij het monteren van nieuwe bakken.
VOORDELEN VAN ABSOLUTEBLACK SUB-COMPACT OVALE KETTINGBLADEN
- Met de 32T kettingbladen kun je klimmen binnen je eigen fysieke mogelijkheden met verbeterde cadans en efficiëntie.
- De unieke ovale vorm helpt u gemakkelijker en sneller te klimmen (octrooi aangevraagd).
- Geen lange beklimmingen meer waarbij je een grotere cassette wilt.
- 48/11 is nog steeds een grote versnelling om op het vlakke te rijden. Voor je dagelijkse ritten heb je waarschijnlijk niet meer nodig.
- Je trapt soepeler.
- De AB ovaal vermindert de druk op je knieën en helpt je benen langer koel te blijven.
- U kunt een betere cadans aanhouden bij het klimmen.
- Vermindert de kans op beenkrampen.
Hoe monteer je de SUPER COMPACT 48/32T 110/5 OVAL kettingbladen :
Eerst moet je je crank van je fiets halen. Eenmaal verwijderd, draai de 5 bouten die de twee kettingbladen samenhouden los met een T-30 torx sleutel. Verwijder beide originele ringen.
Begin met het plaatsen van de grote kettingring op de crank. Let erop dat de kleine driehoekige indicator op de binnenomtrek van het kettingring achter de crankarm moet zitten - op dezelfde manier als het originele kettingring zijn positie aangeeft. Zoek vervolgens de driehoekige markering op de binnenomtrek van het kleine kettingring en controleer of deze ook achter de crank zit. Het kleine kettingblad heeft ook een geïntegreerde afstandhouder aan één kant. Deze moeten in de bevestigingsgaten van de crank komen. 32T kettingblad is voorzien van 5x M5 bouten (Torx T-25). Zet beide kettingbladen op hun plaats met de bijgeleverde bouten en draai ze aan tot 4-5Nm
In het geval van Sram cranks met één verborgen bout moeten de indicators van beide kettingbladen precies tegenover de crankarm worden geplaatst om de juiste timing van de ovale ringen ten opzichte van de crankarm te garanderen
MEER INFORMATIE