AbsoluteBlack Premium Oval Road 110x4 BCD kettingbladen zijn ontworpen voor
Shimano Dura-Ace 9000,
Ultegra 6800 &
105 5800 cranks. Supersnel schakelen en verbazingwekkend soepel trappen. Dit is de meest premium ovale kettingblad op de markt met wetenschappelijk bewezen prestatiewinst.
Ovale kettingbladen produceren niet meer vermogen, ze verhogen de trapefficiëntie door een betere krachtoverbrenging. Dit betekent dat u niet noodzakelijkerwijs verder komt door harder te trappen. Maar hoe minder kracht u verliest, hoe meer energie u behoudt, waardoor u harder kunt trappen als dat nodig is en u dus minder snel vermoeid raakt. Daarom kunt u sneller, langer en verder rijden met ovale kettingbladen.
Studies uitgevoerd door de Universiteit van Primorska, Slovenië, tonen significante verschillen aan tussen het gebruik van
AbsoluteBlack Oval kettingbladen en conventionele ronde kettingbladen. Het is bewezen dat het gebruik van een ovaal kettingblad tot 9% meer trapefficiëntie, tot 7% minder zuurstofverbruik, 15% minder ademhaling en tot 10% minder hartslag kan opleveren.
Details
- geschikt voor 10/11 snelheden.
- Gewicht : 34T (31g), 36T (37g), 38T (41g), 50T (120g), 52T (137g),
- Kleur : Grijs (binnenring alleen in zwart) Schroeven zijn alleen verkrijgbaar in zwart.
- Compatibiliteit : Shimano Dura-Ace 9000, Ultegra 6800, Shimano 105 5800, Tiagra 4700. Compatibel met Di2 & Pioneer, SRM en andere vermogensmeters.
- Schroeven: Bestel voor het buitenste kettingblad lange schroeven of schroefdeksels. Als u de binnenste plaat verandert in een ovale plaat, gebruik dan de originele schroeven.
- Materiaal: CNC gefreesd 7075 Txxx aluminium. Constructie met lange levensduur. Type II anodisatie
- Alle Absolute Black producten zijn ontworpen in het Verenigd Koninkrijk en vervaardigd in Polen (EU)
- Ovaliteit: geoptimaliseerd voor elke maat afzonderlijk. 34D- 6,5%; 36D- 11,4%, 38D- 11,4%, 50/52D - 10,3%; Timing 108 -109,5° na TDC (top dead center) - Ideaal voor wegklimmen. Patent aangevraagd
- Het 34t Premium Series binnenste kettingblad is niet compatibel met vermogensmeters die een ronde spin gebruiken (SRAM Quarq, Power2Max, etc.). Voor deze vermogensmeters kiest u de Silver Series 34t ovale binnenste kettingblad.
VOORDELEN VAN OVALE ABSOLUTEBLACK KETTINGBLADEN VOOR DE WEG
- Een unieke ovale vorm die je helpt makkelijker en sneller te klimmen (patent aangevraagd).
- 15% meer stijfheid dan Rotor Qrings door een 5mm dikkere constructie.
- Absolute Black's ramp en 6-punts uitsparing ontwerp zorgt voor beter schakelen dan elk ander merk of model ovaal kettingblad.
- Het slankste ontwerp biedt een uitstekende verhouding tussen gewicht en sterkte.
- Je voelt de ovale vorm niet als je trapt.
- Uw trapbeweging zal soepeler zijn.
- Helpt de stress op de knieën te verminderen en zorgt ervoor dat uw benen langer koel blijven.
- U kunt een betere cadans aanhouden bij het klimmen.
- Vermindert het risico op beenkramp
- Je vermindert het wisselen van kettingbladen en tandwielen met minstens 15%.
HOE DE VOORDERAILLEUR AF TE STELLEN MET ABSOLUTEBLACK OVALE KETTINGBLADEN:
Om de afstelling te maken heeft u inbussleutels van 2 mm en 5 mm nodig.
Problemen oplossen
- Als uw derailleur uit de ketting steekt van het kleine kettingblad naar het grote kettingblad, betekent dit dat uw "gat" groter is dan 2 mm wanneer de ketting op het grote kettingblad ligt (zie video). Misschien moet je de tussenruimte verkleinen. Uw voorderailleur kan ook te hoog staan in vergelijking met wat in de video wordt aanbevolen.
- Als uw voorderailleur aarzelt om van het kleine naar het grote kettingblad te gaan, kunnen er twee problemen zijn. De opening kan te klein zijn (het zou 2 mm moeten zijn - zie video) of je kooi is niet parallel aan de voorkant van het grote kettingblad.
HOE EEN 110/4 OVAL KINDERRING MAKEN :
Allereerst moet u de crank van uw fiets verwijderen. Eenmaal verwijderd, draait u de 4 schroeven die de twee kettingbladen samenhouden los met een T-30 torx sleutel. Verwijder de twee originele ringen. Zoek het nieuwe ovale binnenste kettingblad met de driehoekige tijdsaanduiding achter de crankarm. De schroefgaten in het kleine kettingring zijn verzonken zodat de koppen van de moeren gelijk liggen met het oppervlak van het kettingring, deze uitsparingen moeten naar u gericht zijn bij het monteren van de schroeven. AbsoluteBlack buitenste kettingbladen hebben een specifieke uitsparing voor de achterkant van de crankarm - plaats het buitenste kettingblad om deze uitsparing uit te lijnen met de crankarm. Als u alleen de binnenste plaat vervangt door een ovale plaat, gebruik dan de originele schroeven die bij uw crank zijn geleverd. Als u overschakelt op een paar ovale ringen, hebt u een set gewone "dubbele" kettingringschroeven nodig. Draai de vier schroeven vast met ongeveer 5-7 Nm. Monteer uw crank weer op de fiets. Mogelijk moet u ook de voorderailleur met 2-3 mm naar boven bijstellen.
* Wij adviseren altijd een nieuwe ketting te gebruiken wanneer u nieuwe kettingringen monteert
MEER INFORMATIE