De
AbsoluteBlack Narrow Wide Oval Direct Mount Aerodynamische Kettingring is ontworpen voor
Sram Force en
Rival cranks waarbij de spider vervangen kan worden door een direct mount kettingblad. Geschikt voor GXP en BB30 cranks. Het is een 1X kettingblad met gereduceerde breedte. Ideaal voor Triathlon, Criteriums en Tijdritten.
Ovale kettingbladen produceren niet meer kracht, ze verhogen de trapefficiëntie door een betere overbrenging van de kracht. Dit betekent dat je niet per se verder komt door harder te trappen. Maar hoe minder kracht je verliest, hoe meer energie je overhoudt, waardoor je harder kunt trappen wanneer dat nodig is en dus je algemene vermoeidheid vermindert. Daarom kan je sneller, langer en verder rijden met ovale kettingbladen.
Studies uitgevoerd door de Universiteit van Primorska, Slovenië, tonen significante verschillen aan tussen het gebruik van
AbsoluteBlack Oval kettingbladen en conventionele ronde kettingbladen. Het is bewezen dat het gebruik van een ovale kettingring kan zorgen voor een tot 9% hogere efficiëntie van de pedaalslag, tot 7% minder zuurstofverbruik, 15% minder ademhaling en tot 10% minder hartslag.
Details
- Gewicht : 50T (197g)
- Kleur : Zwart
- Compatibel met SRAM Force 22, Force 1, CX1, Rival 22, Rival 1, S900. GXP en BB30 modellen
- Materiaal : Aluminium 7075 Txxx cnc gefreesd. Constructie met lange levensduur. Type II geanodiseerde afwerking
- Ovaliteit : 10,45% en 108,3° pitch na TDC (top dead centre) Patent aangevraagd
- Ontworpen in het Verenigd Koninkrijk. Gefabriceerd in Polen (EU).
VOOR WIE IS DE 1X AERO KETTING VOOR SRAM CRANKS ONTWORPEN ?
Het is ontworpen voor iedereen die op zoek is naar extra aerodynamische winst en verhoogde prestaties. Het is ideaal voor triatlon, tijdrit of criterium fietsen waar een enkele voorste kettingblad met succes kan worden gebruikt. De kettingbladen zijn voorzien van ons unieke smalle en brede tandprofiel voor een geleiderloze constructie.
VOORDELEN VAN AERO OVALE DIRECT MOUNT KETTINGBLADEN
- Het meest aerodynamische kettingblad ooit gemaakt dat direct op de crankarm past.
- Het slankste ontwerp met een uitstekende verhouding sterkte/gewicht en aerodynamica (gepatenteerde gegroefde structuur).
- Unieke speciale ovale vorm die je helpt sneller te klimmen (octrooi aangevraagd).
- Unieke smalle en brede tandprofielen (octrooi aangevraagd) om je ketting op zijn plaats te houden zonder geleider.
- Superieure kwaliteit en geweldige looks.
- Je zult sneller rijden met ovalen ringen. Als je ronde ringen blijft gebruiken, zullen de andere sneller worden.
- Je zult de ovale vorm helemaal niet voelen.
- Vermindert slijtage aan de knieën en helpt je benen langer koel te houden.
- Vermindert het risico op krampen
HOE DE AERO OVAL KETTING TE MONTEREN OP DE SRAM CRANK :
Eerst en vooral moet u de crank van de fiets verwijderen. Zodra de crank verwijderd is, draai je deze 3 t-25 torx schroeven uit de crank. Verwijder vervolgens de spider+ketting combo die je nu hebt. Maak de splines schoon en doe er wat vet op. Plaats het kettingblad op zijn plaats (merk op dat er maar één manier is om dit Sram kettingblad te monteren, dus je hoeft je geen zorgen te maken over hoe je dat moet doen). Draai de 3 schroeven vast met ongeveer 5-7 Nm.
WAAROM ONZE OVAL KETTING MEER AERODYNAMISCH IS DAN ANDERE AANBIEDERS
- Ten eerste zal een volledig direct passende tray altijd aerodynamischer zijn dan 4 of 5 schroefopties.
- Ten tweede vermindert ons unieke gegroefde buitenoppervlak de luchtweerstand nog verder.
Het is algemeen bekend dat de weerstandscoëfficiënt van een golfbal met kuiltjes veel lager is dan die van een gladde bal. Talrijke studies hebben aangetoond dat turbulentie wordt opgewekt door de instabiliteit van de afschuiflaag die zich van de gedimplete rand afscheidt en de scheiding van de stroming vertraagt, waardoor deze aerodynamischer wordt. De gekartelde structuur genereert 220% minder luchtweerstand dan een glad oppervlak. Recente studies door leiders in de golfindustrie tonen echter aan dat een nieuw gekarteld oppervlak kan worden vervaardigd met bijna dezelfde luchtweerstandvermindering als een glad oppervlak.
Waarom is dit belangrijk ?
Omdat het gekartelde oppervlak praktischer te vervaardigen is op verschillende fietsonderdelen zoals kettingbladen. Het gegroefde oppervlak zou de luchtweerstand die wordt veroorzaakt door de grote, gladde "aërodynamische" kettingbladen die momenteel op de markt zijn, aanzienlijk kunnen verminderen.
Enkele feiten die u moet weten
- Het is goed gedocumenteerd dat het gegroefde oppervlak van de bol minder weerstand genereert bij een snelheid ver onder 150 rpm. Sterker nog, hij genereert minder weerstand wanneer hij helemaal niet draait!
- Het is goed gedocumenteerd dat het gegroefde oppervlak minder weerstand genereert bij een snelheid van 10-15 m/s (36-54 km/u). Daarom is het gegroefde oppervlak op diverse vlakke delen, zoals Absoluteblack Aero trays, de meest aangewezen manier om de luchtweerstand verder te verminderen.
MEER INFORMATIE