Een
limited edition van de nieuwe Deemax DH, het Deemax DH YLW 27.5 wiel viert de 25e verjaardag van dit iconische model in stijl. Met zijn legendarische ontwerp in een nog helderder geel, brengt het een eerbetoon aan de legendes die de grootste pagina's in zijn geschiedenis hebben geschreven, waaronder Nicolas Vouilloz, Greg Minaar en Sam Hill.
Ontworpen aan de voet van de Franse Alpen, en ontwikkeld, getest en goedgekeurd door de renners in het Mavic DH team, heeft dit uitzonderlijke wiel een 30mm brede gelaste velg die speciaal ontworpen is om de meest heftige schokken te absorberen en de trillingen van het rijden af te vlakken, voor maximaal vertrouwen en actieve ontspanning op oneffen terrein.
Met 28 J-Bent spaken in gekrompen staal, is de Deemax DH YLW het ideale compromis tussen robuustheid en dynamiek, voor maximale efficiëntie op de meest veeleisende afdalingen. Deze spaken zijn ontworpen om snel en eenvoudig te repareren, zodat je in het geval van een defect geen vervelende pitstop hoeft te maken en snel weer op weg kunt. Om het nog makkelijker te maken wordt elk wiel geleverd met twee vervangende spaken, voor nog meer gemoedsrust.
Het laatste hoogtepunt van deze Deemax DH YLW 27.5 is de brede velgvorm, die het gemakkelijk maakt om DH banden te monteren met dwarsdoorsneden tussen 2" en 3", wat rijders uitzonderlijke veelzijdigheid biedt in het aanpassen van hun bandenset-up aan alle omstandigheden.
Het ultieme downhill-wiel belichaamt het erfgoed en de innovatie van Mavic en is de ideale keuze voor elke rijder die op zoek is naar topprestaties op de ruigste afdalingen. Kies voor volledig vertrouwen in het terrein, met onderhoudsgemak en veelzijdigheid als bonussen.
Productvoordelen
- Mythisch en ontwrichtend concept van het gele wiel: Een eerbetoon aan de vele overwinningen van Nicolas Vouilloz, Greg Minaar, Fabien Barel, Sam Hill...
De gele kleur van de velg, Mavic's handtekening, verjongdDe ID360 Ratchet-naaf zal je beste bondgenoot zijn in relaunch-zones. De 30mm (interne breedte) gelaste velg biedt meer controle en comfort
- Rijd met vertrouwen op ruw terrein: De bredere gelaste velg (30 mm inwendige breedte) is ontworpen om de heftigste schokken te absorberen.
De 28 schuin geplaatste spaken bieden het beste compromis tussen kracht en dynamiek.
- Onderhoudsvriendelijk: snelle en eenvoudige reparaties dankzij de schuine spaken. Bij elk wiel worden twee reservespaken geleverd. De vergrote velgvorm maakt het gemakkelijker om DH-banden met een doorsnede tussen 2,0" en 3,0" te monteren, zodat rijders hun favoriete pasvorm kunnen kiezen.
Details:
Gebruik
- ASTM 5 categorie: Zwaartekracht - Downhill.
- Om de levensduur van de wielen te optimaliseren, raadt Mavic aan dat het maximale gewicht dat door de wielen wordt gedragen niet meer is dan 150 kg, inclusief het gewicht van de fiets.
- Max. druk: 3,2 bar/46 psi in 47 mm - 2,8 bar/41 psi in 64 mm.
- Aanbevolen bandbreedtes: 60 tot 76 mm (2,35 tot 3,0").
- Gewicht: 1050 g.
Velg
- Materiaal: Maxtal.
- Specifiek profiel voor schijfremmen.
- Band: UST Tubeless Ready en binnenband.
- Binnenbreedte: 30 mm.
- Hoogte: 22 mm.
- Afdichting: SUP lastechniek.
- ETRTO maat: 584x30TC.
- Asymmetrische velg.
- Boren: traditioneel (voor/achter 28 gaten).
Spaken
- Materiaal: staal.
- Nippels: staal, ABS.
- Aantal spaken: 28.
- 3 dwarsdragers zonder contact.
Versies
- Schijfbevestiging: 6 gaten.
Naven
- Lichaam voor en achter: aluminium.
- QRM Auto automatische lagerafstelling technologie.
- Vrijlooptechnologie: Instant Drive 360.
- Assen : Boost 12 x 148 mm.
Geleverd met
- UST ventiel en accessoires.
- Voorgemonteerd tubeless velglint.
- 2 reserve spaken per wiel.
Technologieën
- UST Tubeless technologie: Tractie en controle Universele Standaard voor Tubeless. Kant-en-klaar tubeless systeem. Het UST-systeem verbetert de tractie, de controle en het comfort, terwijl de traagheid en het risico op lekrijden worden verminderd.
- ISM light rim technology : Inter Spoke Milling Een exclusief proces gepatenteerd door Mavic, ISM bestaat uit het bewerken van de onderste brug van de velg tussen elk spaakgat, om een lichte en robuuste velg te krijgen zonder de duurzaamheid te verminderen.
- QRM Auto lager aanpassing technologie: Kwaliteit Mavic Auto Lagers Onze nieuwste innovatie. Deze cartridge lagers zijn natuurlijk dubbel afgedicht, met C3 interne speling. Het systeem past zich automatisch aan voor een perfecte rotatie op lange termijn zonder speling.
- Tubeless technologie zonder velg: In plaats van te boren, wordt de onderste brug van de velg naar binnen gedrukt en vervolgens voorzien van schroefdraad zodat de spaaknippels er direct op kunnen worden geschroefd, terwijl de bovenste brug intact blijft.
MEER INFORMATIE