Word Premium
1 jaar lang voordelen voor € 9.99
Ze zijn er dol op!
Vanaf het begin was ons doel voor de Strada de beste aerodynamica EN comfort. Want zonder comfort kun je je aerodynamische positie niet handhaven. Terwijl we de grenzen van aerodynamica en comfort in elk detail verleggen, heeft de New Strada twee duidelijk onderscheiden zones: Speed zone: de voorste helft van de fiets, met zijn ultradiepe en toch smalle balhoofdbuis, wrap-around downtube en gebogen vork.
Comfort zone: de gebogen seattube, slanke seatstays en lange blootliggende zadelpen zorgen voor ultiem comfort en dragen tegelijkertijd bij aan de aerodynamica
De banden bieden meer flexibiliteit dan elk ander onderdeel van de fiets. Bredere banden kunnen schokken als gevolg van scheuren, stoepranden, keien en kuilen beter opvangen. Ze hebben zelfs een lagere rolweerstand, omdat hun kortere contactvlak minder buiging van het karkas vereist.
Bovendien verminderen bredere banden de vermoeidheid die wordt veroorzaakt door hoogfrequent weggebrom. Maar aerodynamica is ook belangrijk op zulke ritten, en de Strada blijft de eerste aerofiets die speciaal ontworpen is voor bredere banden (net zoals de Discus wielenserie specifiek ontworpen is voor bredere banden). Eindelijk kun je de hele dag snel en comfortabel zijn, elke dag, met één en dezelfde fiets...
Als medeoprichter van Cervélo is ons hoofd design Gerard Vroomen gek op aerodynamica. Niet alleen de theorie, maar aerodynamica in de echte wereld. Dus testen we bij 32 km/u en 48 km/u, testen we met bidons en andere "moeilijke onderdelen" en testen we soms zelfs vuile en modderige fietsen. Maar hoewel de aero-details van de Strada-serie opvallen, is hij er het meest trots op dat hij een wereldwijde trend heeft gestart naar meer bandenspeling op aero-fietsen. Comfort & snelheid.
Kabels intern laten lopen kan mooi zijn en mogelijk de luchtweerstand verminderen, maar wat is het nut als je eindigt met een zeer brede en lompe balhoofdbuis met oversized lagers om de kabels in onder te brengen?
Ons doel was om de kabels te verbergen, maar de balhoofdbuis smal te houden en dezelfde smalle lagers van de originele Strada te behouden. Een hele puzzel, maar het resultaat is verbluffend. In het vooraanzicht zie je dat onze lagers nog steeds smal zijn en dat de balhoofdbuis ertussen zelfs smaller wordt. In zijaanzicht zie je dat de balhoofdbuis dieper is en een volledige aero "neus" heeft, waardoor optimaal gebruik wordt gemaakt van de nieuwe UCI-regels.
Om het helemaal af te maken, verbergen de kabels zich in de 3T Apto Integrale, gebruikmakend van de originele minimalistische Apto vorm maar met kabelgeleiding. Schoonheid ontmoet functionaliteit, want dit geeft je volledige aanpasbaarheid om de perfecte pasvorm te vinden. Want aerodynamica is zinloos als je niet comfortabel in je aeropositie kunt blijven. 3T Integrale is compatibel met SRAM en Shimano elektronische aandrijvingen, zowel 2x als 1x.
Frame | Carbon: 3T Strada Integrale (zitbuis geoptimaliseerd voor geen FD-bevestiging) |
Vork | Koolstof: 3T Fundi Integrale |
As | 100x12 voor - 142x12 achter |
Trapas | Behandelde BB |
Zadelpen | Strada Zadelpen voor Ritchey klem |
Balhoofd | 3T MinMax Integrale IS42/31.8 + IS47/33 |
Stuur | 3T Superergo Integrale LTD (XXS: 38cm - 51: 40cm - 54&56: 42cm - 58: 44cm) |
Stuurpen | 3T Apto Integrale Stealth (XXS: 80mm - 51: 90mm - 54:100mm - 56: 110mm - 58: 120mm) |
Kleuren | Grijs Chroom |
Framemaat (cm) | 54 | 56 |
Zitbuis (mm) | 506 | 518 |
Bovenbuis (mm) | 550 | 571 |
Lengte onderstel (mm) | 405 | 405 |
Balhoofdbuis (mm) | 143 | 172 |
Stuurhoek (°) | 73 | 73.5 |
Zitbuis hoek (°) | 72.5 | 72.5 |
Stapel (mm) | 536 | 565 |
Bereik (mm) | 381 | 393 |
Trapasmontage | T47 Fileté |
Frame Caliper Mount | Direct Mount |
Zadelklemmen | Geïntegreerd |
Diameter (mm) | Aero |
Klanten Reviews
Vraag & Antwoord