Ksyrium heeft altijd het beste in aluminium wiel technologie vertegenwoordigd. In navolging van de eerbiedwaardige Ksyrium Elite en Ksyrium Pro heeft de Mavic Ksyrium SL Disc geen reden om zich te schamen. Ben je op zoek naar een wielset voor weekendwedstrijden en afstandstrainingen?
Dit wiel is extreem licht (120g lichter dan de oude Ksyrium Elite UST Disc) en nog steeds even duurzaam dankzij Mavic's gepatenteerde ISM 4D proces. Door deze bewerking kan al het overtollige materiaal tussen elk spaakgat worden verwijderd, terwijl de wanddikte voldoende blijft, daar waar de spaakspanning en de spanning het grootst zijn. Deze velgen worden vervaardigd in Frankrijk, in de aluminium velgenfabriek van het merk. De gekrompen spaken helpen het gewicht verder te verminderen en zorgen voor een nog responsiever wiel. Hun gepatenteerde elliptische vorm bespaart ook energie voor meer efficiëntie.
De
Fore-technologie verhoogt de stijfheid. Het bovendek van de velg is niet doorboord, zodat de velg sterk en stijf blijft, en geen velglint nodig heeft (nog eens 30g minder per wiel). Met het nieuwe profiel van de velgbrug is het monteren en demonteren van een band nog nooit zo eenvoudig geweest; de UST Tubeless-technologie van Mavic vermindert de rolweerstand en verhoogt de grip, terwijl het risico op lekrijden wordt beperkt. Het Infinity-naafplatform optimaliseert de stijfheid en krachtoverbrenging, dankzij de zorgvuldig afgestelde spaakspanning. De Instant Drive 360 freewheel body, gecombineerd met de QRM Auto lager aanpassing, zorgt voor een snelle inschakeling, goede stijfheid en verhoogde duurzaamheid. Speciaal ontworpen voor schijfremmen, alleen Center Lock, deze wielen zijn compatibel met een 12 x 100 vooras en een 12 x 142 achteras, en door middel van adapters om te bouwen tot quick release.
Product +s
- Ultralicht en duurzaam voor dagelijkse prestaties: de ISM 4D-velg weegt slechts 400 g. De gepatenteerde lichtgewicht aero-spaken en de 22 mm hoge en 19 mm brede velg verminderen de inertie en verhogen de handling. Dankzij de sterke bovenste velgbrug is er geen velglint nodig, wat nog eens 60 gram bespaart.
- Laterale stijfheid en verticale flexibiliteit voor een meer dynamische rijervaring: de Fore-technologie garandeert de sterkte van de bovenste brug van de velg, wat de stijfheid ervan verhoogt. Nieuw Infinity-naafplatform: stijve as, duurzame lagers en nieuw naafontwerp voor gegarandeerde wielstabiliteit. ID360 freewheel body voor verbeterde krachtoverbrenging.
- Geoptimaliseerd UST Road systeem: het geoptimaliseerde UST Road systeem zorgt voor meer snelheid, meer comfort en een betere handling, allemaal met een gemakkelijk te gebruiken tubeless systeem. Geen binnenband betekent minder wrijving, meer efficiëntie en grip, en een betere bescherming tegen lekrijden. Het nieuwe profiel van het bovendek van de velg vergemakkelijkt het monteren en wisselen van banden. De voorboortechnologie maakt een velglint overbodig.
Details:
Gebruik
- Categorie ASTM 2: Weg en sporen, sprongen van minder dan 15 cm.
- Om de duurzaamheid van de wielen te optimaliseren, raadt Mavic aan dat het maximale gewicht dat door de wielen wordt gedragen niet meer dan 120 kg bedraagt (inclusief het gewicht van de fiets).
- Aanbevolen bandbreedtes: 25 tot 32 mm.
- Maximale druk zie de aanduidingen op het wiel en de band. Als ze verschillend zijn, kies dan de laagste.
Rim
- Materiaal: Maxtal.
- Hoogte: 22 mm.
- Specifiek profiel voor schijfremmen.
- Gewichtsvermindering: ISM 4D.
- Band: UST Tubeless en binnenband.
- Inwendige breedte: 19 mm.
- ETRTO grootte: 622 x 19TC.
- Tubeless technologie zonder Fore velglint.
- UST Tubeless technologie.
- SUP lastechnologie.
Spaken
- Materiaal: staal.
- Vorm: recht, aerodynamisch elliptisch, gezwenkt (gepatenteerd).
- Moeren: aluminium, geïntegreerd Fore.
- Nummer: 24 voor en achter.
- Spaken: voor en achter gekruist door 2, zonder contact.
Versies
- Schijf standaard: Center Lock.
Naven
- Voor- en achterkant: aluminium.
- Materiaal as: aluminium.
- Achter: compatibel met quick release en 12 x 142 en 12 x 135 steekas.
- Infinity hubs.
- Instant Drive 360 vrijloopsysteem.
- QRM Auto lager aanpassing technologie.
- Achteras: 12mm steekas, converteerbaar naar quick release met optionele adapters en asvervanging.
Geleverd met
- UST klep en toebehoren.
- Gebruikershandleiding.
Gewicht:
Technologieën
- ISM 4D Lichtgewicht velgtechnologie: Inter Spoke Milling 4 Dimensions Een exclusief door Mavic gepatenteerd proces, ISM 4D vermindert gewicht en inertie aanzienlijk zonder afbreuk te doen aan de duurzaamheid. Snellere acceleratie, betere handling en meer weerstand; de perfecte combinatie om het maximale uit uw ritten te halen. Het gladde profiel vermindert ook de luchtweerstand.
- Maxtal aluminiumlegering: licht en sterk. Deze specifieke aluminiumlegering, een echte Mavic-exclusiviteit, biedt een betere sterkte/gewichtsverhouding dan de klassieke 6106-legering.
- Tubeless Fore technologie zonder velglint: stijver en robuuster. In plaats van te boren wordt de onderste brug van de velg naar binnen gedrukt en vervolgens van schroefdraad voorzien, zodat de spaaknippels rechtstreeks kunnen worden vastgeschroefd en de bovenste brug intact blijft.
- UST Tubeless technologie: tractie en controle Universele Standaard voor Tubeless. Rijklaar tubeless systeem. Het UST-systeem verbetert de tractie, de controle en het comfort en vermindert de traagheid en het risico op lekrijden.
- Instant Drive 360 Freewheel System: Het nieuwe Instant Drive 360 Freewheel System is ultralicht en efficiënt. Een overmaatse contactloze rubberen afdichting beperkt de wrijving tot een minimum, en een groot aantal adapters maakt hem compatibel met alle soorten frames en assen.
- QRM Auto Lager Technologie: Mavic Auto Lager Kwaliteit Onze nieuwste innovatie. Deze cartridge lagers zijn natuurlijk dubbel afgedicht, met C3 interne speling. Hun voorspanning wordt automatisch aangepast om een perfecte rotatie op lange termijn zonder speling te garanderen.
- SUP lastechnologie: een sterkere en soepelere "procesgelaste" verbinding. Na het omsnoeren wordt de velgverbinding booggelast. De gelaste verbinding wordt vervolgens glad afgewerkt.
MEER INFORMATIE