Als het meest veelzijdige wiel in de lijn, de Enve SES 3.4
is de go-to voor zowat elk terrein of oppervlakte omstandigheden. Van de Dolomieten van de Giro d'Italia tot de gravel van Unbound tot de stadssprint tijdens de lunch, de 3.4 heeft keer op keer bewezen dat er geen grenzen zijn aan zijn capaciteiten. De nieuwe SES 3.4 deelt veel overeenkomsten met de vorige SES 3.4 AR, zoals de 38 mm velgprofielen voor en 42 mm achter en 25 mm binnenbreedte, terwijl het een laminaat update heeft gekregen die het gewicht van de wielset reduceert tot 1390 gram.
Het high-volume ontwerp van de velg en de Wide Hookless Bead technologie maken de SES 3.4 niet alleen een modern wegwiel dat wordt geracet op World Tour niveau, maar het is ook een favoriet voor mixed surface evenementen vanwege de eigenschappen die het duidelijk onderscheiden van andere wielen in dezelfde diepte categorie. Pinch-flat weerstand, laag gewicht, en een aerodynamisch profiel geoptimaliseerd rond high-volume banden zijn de belangrijkste kenmerken van de SES 3.4, waardoor het de meest bedreven all-around wielset is.
Valt tussen de SES 2.3 en SES 4.5, de SES 3.4 is een duidelijke keuze voor de rijder die op zoek is naar een lichtgewicht optie voor elk terrein, op elke weg. Met een inwendige breedte van 25 mm, het vertrouwen in handling dat wordt geleverd met de velg en band volume maakt het een game-changer op technische afdalingen en ruw wegdek. Net als de rest van de SES wielserie is de SES 3.4 geoptimaliseerd voor tubeless prestaties op de weg en voorzien van een hookless hielontwerp dat de precieze velgafmetingen mogelijk maakt die nodig zijn om de beste tubeless prestaties te bereiken. Om de betrouwbaarheid van de tubeless band en velg te vergroten, is de full carbon wielset voorzien van Enve's gepatenteerde Wide Hookless Bead. Dit is een ontwerpelement aan de voorkant van de velg dat een oppervlak biedt dat, wanneer het wordt geraakt, de kans op lekrijden van een tubeless band verkleint.
Belangrijkste eigenschappen
- De één wieler koker.
- 1390 gram wielset gewicht (met XDR body).
- Breedte binnenvelg: 25 mm.
- Aero geoptimaliseerde bandenmaat: 27-28 mm (gelabeld).
- Minimale bandenmaat op label: 27 mm.
- Alleen Tubeless.
Kenmerken:
Algemeen
- Materiaal velg: 100% koolstofvezel.
- Type hiel: Haakloos.
- Naven: ENVE Premium Road Disc.
- Afstanden: 12x100 mm (voor) / 12x142 mm (achter).
- Wielmaat: 700c.
- Type rem: Schijfrem; Centerlock(Lockrings niet inbegrepen).
- Aantal gaten: 24.
- Lengte klepsteel: 59 mm (Voor) / 61 mm (Achter).
- Land van herkomst: Verenigde Staten.
Afmetingen
- Dieptes: 39 mm (Voor) / 43 mm (Achter).
- Inwendige velgbreedte: 25 mm (voor en achter).
- Breedte buitenvelg: 32 mm (voor en achter).
- Effectieve velgdiameter: 578 mm (Voor) / 571 mm (Achter).
Banden
- Band type: Tubeless Ready.
- Aero geoptimaliseerde band: ENVE 27 Tubeless Ready.
- Aero geoptimaliseerde Tubeless Ready bandenmaat: 29 mm.
- Minimum bandenmaat (gelabeld): 27 mm.
- Maximale bandenspanning voor min. band: 80 psi / 5,5 bar.
- Tubeless bandbreedte: 29 mm.
Gewichten
- Velg gewichten: 370 g (Voor) / 378 g (Achter).
- Wiel gewichten: 634 g (Voor) / 756 g (Achter).
- Gewicht wielset: 1390 g.
Technologieën
- Snel in de praktijk: Enve's aero wielontwikkelingsprogramma wordt gedreven door hun Real-World Fast mantra. Dit betekent dat bij de ontwikkeling van elk wiel rekening wordt gehouden met luchtstromingsefficiëntie, zijwindstabiliteit, rijgedrag, gewicht, bandenintegratie en nog veel meer. Het resultaat is een verfijnde collectie wielen die speciaal gebouwd zijn om de beste in hun klasse te zijn en de maximale snelheid en efficiëntie te bieden die beschikbaar is voor de beoogde discipline toepassing. De SES 3.4 levert aërodynamische prestaties die kunnen wedijveren met de diepere wielen van veel van onze concurrenten, terwijl hij ook lichter is en beter beheersbaar in vlagerige zijwindomstandigheden.
- Het SES-verschil: Er is een eenvoudige reden waarom SES wielen steevast "best in test" scoren in bijna elke aerodynamische test van een derde partij. Wij zijn vastbesloten om ons druk te maken over de kleine dingen en de marginale winst na te jagen die anderen niet doen
- In-frame ontwikkeling en rijtesten hebben ons geleerd dat unieke velgvormen en constructies tussen de voor- en achterwielen de efficiëntie en de rijervaring optimaliseren.
- De voorwielen zijn ontworpen om de stabiliteit bij zijwind te maximaliseren. De stabiliteit van een rijder op de fiets, vooral in tijdritten en triatlons, is van cruciaal belang voor de aerodynamische efficiëntie en de algehele prestaties.
- De achterwielen zijn ontworpen om de luchtstroom die van de voorkant van de fiets naar de achterkant gaat te vangen, waardoor de luchtweerstand maximaal wordt verminderd.
- Aerodynamisch geoptimaliseerd rond moderne tubeless banden met groot volume.
- De volledig nieuwe SES line-up is ontwikkeld rond de ENVE SES 27 mm band.
- Getest bij 32 km/h (20 mph) en 48 km/h (30 mph). Onze SES belofte van snelheid in de echte wereld is niet alleen beperkt tot de wielerelite.
- Gewogen gemiddelde luchtweerstand - Alle windhoeken zijn niet gelijk. Anemometergegevens tonen aan dat het grootste deel van uw fietstijd wordt doorgebracht in wind met een gierhoek van minder dan 12 graden. De gewogen gemiddelde luchtweerstand is een hulpmiddel dat een rijder inzicht geeft in de aerodynamische efficiëntie van een wielset in echte wind- en rijomstandigheden.
- Geoptimaliseerd voor tubeless: Tubeless is het toppunt van wiel- en bandprestaties op de weg, en het hookless velgontwerp speelt daarbij een belangrijke rol. Een hookless velgontwerp maakt machinaal bewerkt metaal mogelijk om een precieze en consistente diameter van de hielzitting te verkrijgen die voldoet aan de door de ETRTO gedefinieerde vereisten. Deze precieze passing tussen de hiel van de tubeless band en de hielzitting van de velg zorgt voor lucht- en bandbehoud.
- Ontworpen bescherming tegen lekke banden: De meeste lekke banden worden veroorzaakt door een van de volgende twee oorzaken: lekke banden door insnijdingen (nietjes, doornen, glas, enz.) of lekke banden door klemmen (kuilen, spoorrails, stenen, enz.). Hoewel we als velgfabrikant weinig kunnen doen om lekrijden te voorkomen, vermindert het Wide Hookless Bead velgkenmerk de kans op pinch-flatting aanzienlijk. De Wide Hookless Bead technologie werkt door een stomp oppervlak te bieden waarop de band kan afrollen, waardoor de energie over een groter oppervlak wordt verspreid en schade aan de band wordt voorkomen. Hierdoor kunt u de juiste bandenspanning aanhouden zonder dat u bang hoeft te zijn dat de band lek raakt.
- Enve premium wegnaaf: De ENVE Premium Road-naaf, die als de kern van een SES-wiel kan worden beschouwd, brengt efficiëntie, duurzaamheid en eenvoud in elke wielset. Van de geometrie van de naafflens tot de levensduur van de lagers en Perfect PreloadTM, elk ontwerpdetail is het resultaat van meer dan tien jaar ervaring in het combineren van ENVE carbonvelgen met de beste naven op de markt. De belangrijkste voordelen van de ENVE Premium Road-naaf zijn
- Geometrie van de naafschalen: De flensdiameters van de naaf, de afstand tussen de flenzen en het veterschema van de spaakgaten helpen de torsiestijfheid, spaakhoek en krachtoverbrenging te maximaliseren.
- Lichtgewicht: Koudgesmede en machinaal bewerkte 6061-legering voor duurzame lichtgewicht prestaties. Gewicht: Voor 126 gram, achter 256 gram.
- Hoogwaardigeroestvrijstalen lagers: De geselecteerde lagers zijn van premium kwaliteit en op maat gemaakt voor ENVE. De volledig roestvrijstalen lagers beloven dat rijders die in de buurt van de kust wonen of in een natte of vochtige omgeving rijden, geen last zullen hebben van gecorrodeerde lagers, lagers of externe oppervlakken.
- Perfect PreloadTM: Ons systeem zorgt vanaf de fabriek voor een perfecte voorbelasting van de lagers via een getunede golfring die op de as is geïnstalleerd. Het resultaat is een onderhoudsvrij ontwerp dat een langere levensduur van de lagers en een verbeterde rolefficiëntie tijdens de levensduur van de naaf belooft.
MEER INFORMATIE