De favoriet van het Enve-huis vanwege zijn snelheid en vertrouwenwekkende rijgedrag. De SES 4.5
is opnieuw ontworpen om gewicht te verminderen, aerodynamische efficiëntie te verbeteren en zijn capaciteiten verder uit te breiden als het hard gaat. Of je nu het nummer voor de wedstrijddag opspeldt of op zoek bent naar de snelste wielset voor de weg op golvend terrein, de SES 4.5 zit in de sweet spot voor snelheid.
Oorspronkelijk ontworpen om een aerodynamisch voordeel te bieden op de kasseien van Parijs-Roubaix wanneer je banden met een groot volume van 28-32 mm gebruikt, was de SES 4.5 AR de eerste in zijn soort toen hij in 2016 werd geïntroduceerd. Nieuw voor 2022 zijn de beste eigenschappen van de SES 4.5 AR, zoals het geoptimaliseerde velgontwerp en de vorm van de high-volume band die hem toonaangevende aerodynamica en stabiliteit geeft, en een update met anti- pinch-flat technologie samen met een lichter, verfijnder laminaat om het gewicht te verminderen en het rijgevoel te verbeteren. Het nieuwe ontwerp geeft de nieuwe SES 4.5 een grotere veelzijdigheid door de weerstand tegen pinch-flat en een lager gewicht zonder dat dit ten koste gaat van de snelheid.
Met een interne velgbreedte van 25 mm resulteert dit in een betrouwbare handling, waardoor de SES 4.5 een game-changer is op technische parcours met onvolmaakt wegdek. Net als de rest van de SES wielserie is de SES 4.5 geoptimaliseerd voor tubeless prestaties op de weg en voorzien van een hookless hielontwerp dat de precieze velgafmetingen mogelijk maakt die nodig zijn om de beste tubeless prestaties te bereiken. Om de betrouwbaarheid van tubeless banden en velgen verder te verbeteren, is deze aerodynamische carbon wielset voorzien van Enve's gepatenteerde Wide Hookless Bead, een ontwerpelement aan de voorkant van de velg dat een meer vergevingsgezind oppervlak biedt, dat bij impact de kans op pinchflatting van een tubeless band zal verminderen.
Belangrijkste eigenschappen
- Ga snel, overal.
- 1452-gram wielset gewicht (met XDR body).
- Breedte binnenrand: 25 mm.
- Aero geoptimaliseerde bandenmaat: 27-28 mm.
- Minimale bandmaat op label: 27 mm.
- Alleen Tubeless
Kenmerken:
Algemeen
- Velg materiaal: 100% koolstofvezel.
- Hiel type: Zonder haken.
- Naven: ENVE Premium Road Disc.
- Afstanden: 12x100 mm (voor) / 12x142 mm (achter).
- Wielmaat: 700c.
- Type rem: Schijfrem; Centerlock(Lockrings niet inbegrepen).
- Aantal gaten: 24.
- Lengte klepsteel: 66 mm (voor) / 72 mm (achter).
- Land van herkomst: Verenigde Staten.
Afmetingen
- Dieptes: 49 mm (Voor) / 55 mm (Achter).
- Inwendige velgbreedte: 25 mm (voor en achter).
- Breedte buitenvelg: 32 mm (voor en achter).
- Effectieve velgdiameter: 558 mm (Voor) / 547 mm (Achter).
Banden
- Band type: Tubeless Ready.
- Aero geoptimaliseerde band: ENVE 27 Tubeless Ready.
- Aero geoptimaliseerde Tubeless Ready bandenmaat: 29 mm.
- Minimum bandenmaat (gelabeld): 27 mm.
- Maximale bandenspanning voor min. band: 80 psi / 5,5 bar.
- Tubeless bandbreedte: 29 mm.
Gewichten
- Velg gewichten: 411 g (Voor) / 415 g (Achter).
- Wiel gewichten: 662 g (Voor) / 790 g (Achter).
- Gewicht wielset: 1452 g.
Technologieën
- Snel in de praktijk: Enve's aero wielontwikkelingsprogramma wordt gedreven door hun Real-World Fast mantra. Dit betekent dat bij de ontwikkeling van elk wiel rekening wordt gehouden met luchtstromingsefficiëntie, zijwindstabiliteit, rijgedrag, gewicht, bandenintegratie en nog veel meer. Het resultaat is een verfijnde collectie wielen die speciaal gebouwd zijn om de beste in hun klasse te zijn en de maximale snelheid en efficiëntie te bieden die beschikbaar is voor de beoogde discipline toepassing. In de loop der tijd heeft de SES 4.5 de lat waar alle andere aerodynamische wielen op worden beoordeeld opnieuw bepaald. Sneller dan bijna alle diepere wielen van onze concurrenten, terwijl ze ook lichter zijn, en meer vertrouwen gevend in vlagen van zijwind, is de SES 4.5 niet voor niets de favoriet van het Enve huis. Als je een snelheidsfreak bent die op zoek is naar de perfecte race wielset, zoek dan niet verder.
- Het SES-verschil: Er is een eenvoudige reden waarom SES wielen steevast "best in test" scoren in bijna elke aerodynamische test van een derde partij. Wij zijn vastbesloten om ons druk te maken over de kleine dingen en de marginale winst na te jagen die anderen niet doen
- In-frame ontwikkeling en rijtesten hebben ons geleerd dat unieke velgvormen en constructies tussen de voor- en achterwielen de efficiëntie en de rijervaring optimaliseren.
- Voorwielen zijn ontworpen voor maximale zijwindstabiliteit. De stabiliteit van een rijder op de fiets, vooral in tijdritten en triatlons, is van cruciaal belang voor de aerodynamische efficiëntie en de algehele prestaties.
- De achterwielen zijn ontworpen om de luchtstroom die van de voorkant van de fiets naar de achterkant gaat te vangen, waardoor de luchtweerstand maximaal wordt verminderd.
- Aerodynamisch geoptimaliseerd rond moderne tubeless banden met groot volume.
- De volledig nieuwe SES line-up is ontwikkeld rond de ENVE SES 27 mm band.
- Getest bij 32 km/h (20 mph) en 48 km/h (30 mph). Onze SES belofte van snelheid in de echte wereld is niet alleen beperkt tot de wielerelite.
- Gewogen gemiddelde luchtweerstand - Alle windhoeken zijn niet gelijk. Anemometergegevens tonen aan dat het grootste deel van uw fietstijd wordt doorgebracht in wind met een gierhoek van minder dan 12 graden. De gewogen gemiddelde luchtweerstand is een hulpmiddel dat een rijder inzicht geeft in de aerodynamische efficiëntie van een wielset onder reële wind- en rijomstandigheden.
- Geoptimaliseerd voor tubeless: Tubeless is het toppunt van wiel- en bandprestaties op de weg, en het hookless velgontwerp speelt daarbij een belangrijke rol. Een hookless velgontwerp maakt machinaal bewerkt metaal mogelijk om een precieze en consistente diameter van de hielzitting te verkrijgen die voldoet aan de door de ETRTO gedefinieerde vereisten. Deze precieze passing tussen de hiel van de tubeless band en de hielzitting van de velg zorgt voor lucht- en bandbehoud.
- Ontworpen bescherming tegen lekke banden: De meeste lekke banden worden veroorzaakt door een van de volgende twee oorzaken: lekke banden door insnijdingen (nietjes, doornen, glas, enz.) of lekke banden door klemmen (kuilen, spoorrails, stenen, enz.). Hoewel we als velgfabrikant weinig kunnen doen om lekrijden te voorkomen, vermindert het Wide Hookless Bead velgkenmerk de kans op pinch-flatting aanzienlijk. De Wide Hookless Bead technologie werkt door een stomp oppervlak te bieden waarop de band kan afrollen, waardoor de energie over een groter oppervlak wordt verspreid en schade aan de band wordt voorkomen. Hierdoor kunt u de juiste bandenspanning aanhouden zonder dat u bang hoeft te zijn dat de band lek raakt.
- Enve premium wegnaaf: De ENVE Premium Road-naaf, die als de kern van een SES-wiel kan worden beschouwd, brengt efficiëntie, een lange levensduur en eenvoud in elke wielset. Van de geometrie van de naafflens tot de levensduur van de lagers en Perfect PreloadTM, elk ontwerpdetail is het resultaat van meer dan tien jaar ervaring in het combineren van ENVE carbonvelgen met de beste naven op de markt. De belangrijkste voordelen van de ENVE Premium Road-naaf zijn
- Geometrie van de naafschalen: De flensdiameters van de naaf, de afstand tussen de flenzen en het veterschema van de spaakgaten helpen de torsiestijfheid, spaakhoek en krachtoverbrenging te maximaliseren.
- Lichtgewicht: Koudgesmede en machinaal bewerkte 6061-legering voor duurzame lichtgewicht prestaties. Gewicht: Voor 126 gram, achter 256 gram.
- Hoogwaardigeroestvrijstalen lagers: De geselecteerde lagers zijn van premium kwaliteit en op maat gemaakt voor ENVE. De volledig roestvrijstalen lagers beloven dat rijders die in de buurt van de kust wonen of in een natte of vochtige omgeving rijden, geen last zullen hebben van gecorrodeerde lagers, lagers of externe oppervlakken.
- Perfect PreloadTM: Ons systeem zorgt vanaf de fabriek voor een perfecte voorbelasting van de lagers via een getunede golfring die op de as is geïnstalleerd. Het resultaat is een onderhoudsvrij ontwerp dat een langere levensduur van de lagers en een verbeterde rolefficiëntie tijdens de levensduur van de naaf belooft.
MEER INFORMATIE