Grind, modder, kasseien die je tanden doen klapperen. Rijd met vertrouwen en controle op dit lichte en responsieve wiel met een nieuwe, bredere en volledig afgedichte UST Tubeless velg voor bredere banden
Het Allroad SL wiel is ontworpen voor een soepele en snelle rijervaring op de ruigste wegen, grindpaden en alle paden die daar naartoe leiden. Dankzij de 25 mm brede UST haakloze velgen biedt dit wiel een soepele rit met een breed scala aan bijpassende tubeless banden, van 30 mm tot 64 mm.
Het gebruik van de UST Road Tubeless technologie verlaagt de bandenspanning en biedt optimaal comfort en betere controle op de meest oneffen wegen. Bovendien vermindert de afwezigheid van een binnenband de wrijving, wat de efficiëntie en grip van het wiel verbetert, zodat het het terrein kan omhelzen zonder voortijdig te scheiden. Het biedt ook effectieve bescherming tegen afknellen, voor nog meer zekerheid tegen de meest verraderlijke lekke banden tijdens je uitstapjes.
De gepatenteerde Aero-spaken verbeteren de rijkwaliteit en snelheid van het Allroad SL wiel, voor een dynamische, high-performance ervaring die bijna magisch is. Voorboren maakt de velg volledig luchtdicht zonder dat je een velglint nodig hebt, wat 30 gram per wiel bespaart - het gewicht van een extra mueslireep in je tas. Alle gekheid op een stokje, je zult de 30 gram minder per omwenteling zeker waarderen, om nog maar te zwijgen over de vloeibaarheid van het ID360 freewheel. Het is bijzonder licht en na verloop van tijd gemakkelijk te onderhouden dankzij de automatische lagervoorspanning (QRM Auto).
Naast zijn uitzonderlijke efficiëntie onderscheidt het Allroad SL wiel zich door zijn lichtheid, duurzaamheid en gebruiks- en onderhoudsgemak. Dankzij de ISM4D RIM-technologie zijn onze ingenieurs van Franse makelij erin geslaagd gewicht te besparen waar dat het belangrijkst is, terwijl ze een bijna bijbelse duurzaamheid garanderen. Bovendien biedt de Black Shield velgafwerking een versterkte bescherming (anodisatie + lak) tegen stoten en krassen veroorzaakt door alles wat geëngageerd, natuurlijk fietsen onze kant op kan gooien (we zien je, de stenen die rollen en schommelen).
Het Allroad SL wiel zal ook je dagdromen vervullen met zijn ideale combinatie van laterale stijfheid en verticale flexibiliteit, voor een betoverend dynamisch rijgedrag. Fore-technologie houdt de bovenste brug van de velg stevig, voor meer stijfheid tijdens het rijden. Daarnaast dragen de oversized assen en lagers bij aan een grotere laterale stijfheid, waardoor de stabiliteit van het wiel wordt verbeterd, ongeacht het terrein en de omstandigheden.
De ID360 Freewheel technologie van het Allroad SL wiel is compatibel met 12 mm assen en kan worden omgezet naar een snelle versie, wat optimale veelzijdigheid biedt.
De Allroad SL is meer dan alleen een ideale keuze voor fietsers die op zoek zijn naar een soepele, snelle rijervaring op ruwe wegen, het is een droom die uitkomt. Verwen jezelf elke dag en geniet van de dynamische, high-performance rit van een uitzonderlijk wiel.
Productvoordelen
- Rij sneller en soepeler op ruwe wegen en grindpaden : 25 mm brede haakloze velgen voor een soepele rit met een breed bandengamma van 30 tot 64 mm. Met UST tubeless kun je de bandenspanning verlagen voor meer comfort en controle op ruwe wegen. Tubeless vermindert de wrijving, verbetert de efficiëntie en grip en beschermt tegen lekrijden
- Lichtgewicht en duurzaam: gekrompen platte spaken en ID360 freewheeltechnologie voor betrouwbare, lichtgewicht prestaties. Automatische lagervoorspanning (QRM Auto) vereist geen afstelling en garandeert duurzaamheid op lange termijn. Voorboren vereist geen velgbed - 30 g en veel gedoe bespaard per wiel
- Laterale stijfheid en verticale flexibiliteit voor dynamische rijkwaliteit : Fore technologie houdt de bovenste velgbrug stevig om de velg stijver te maken. Oversized assen en lagers zorgen voor een grotere laterale stijfheid. ID360 freewheel technologie is compatibel met een 12mm as en kan worden omgezet naar een quick release.
Details:
Gebruik
- ASTM 2 categorie: Weg en paden, sprongen met een hoogte van minder dan 15 cm.
- Om de levensduur van de wielen te optimaliseren, raadt Mavic aan dat het maximale gewicht dat door de wielen wordt gedragen niet meer is dan 120 kg (inclusief het gewicht van de fiets).
- Aanbevolen bandbreedtes: 30 tot 64 mm.
- Max. bandenspanning raadpleeg de aanduidingen op het wiel en de band. Als ze verschillen, kies dan de laagste.
Velg
- Materiaal: Maxtal.
- Hoogte: 22 mm.
- Specifiek profiel voor schijfremmen.
- Verbinding: SUP lastechniek.
- Black Shield behandeling (beschermt velg tegen stoten en krassen).
- Band: UST tubeless en binnenband.
- Binnenbreedte: 25 mm.
- ETRTO maat: 622x25TSS.
- Profiel zonder haken.
- Boring: Fore tubeless technologie zonder velglint (voor/achter 24 gaten).
Spaken
- Materiaal: staal.
- Vorm: recht, aerodynamisch elliptisch, gesoldeerd (gepatenteerd).
- Nippels: aluminium, Fore geïntegreerd.
- Aantal: 24 voor en achter.
- Planken: voor en achter gekruist door 2, zonder contact.
Versies
- Schijf standaard: Center Lock.
Naven
- Lichaam voor en achter: aluminium.
- Asmateriaal: aluminium.
- Vooras: 12 x 100 mm.
- Achteras: 12 x 142 mm.
- Infinity-naven.
- Instant Drive 360 vrijloopsysteem.
- QRM Auto technologie voor automatische lagerafstelling.
Geleverd met
- UST ventiel en accessoires.
- Gebruikershandleiding.
Gewicht
- Paar: 1655 g
- Voor: 773 g.
- Achter: 882 g.
Technologieën
- Lichtgewicht velgtechnologie ISM 4D: Inter Spoke Milling 4 Dimensions Een exclusief door Mavic gepatenteerd proces, ISM 4D vermindert gewicht en inertie aanzienlijk zonder afbreuk te doen aan duurzaamheid. Snellere acceleratie, betere handling en meer weerstand: de perfecte combinatie om het maximale uit je ritten te halen. Het gladde profiel vermindert ook de luchtweerstand.
- Maxtal aluminiumlegering: lichtgewicht en robuust. Deze specifieke aluminiumlegering is een echte Mavic-exclusiviteit en biedt een betere verhouding tussen sterkte en gewicht dan de conventionele 6106-legering.
- Tubeless Fore technologie zonder velglint: stijver en robuuster. In plaats van te boren, wordt de onderste brug van de velg naar binnen gedrukt en vervolgens voorzien van schroefdraad zodat de spaaknippels er direct op geschroefd kunnen worden, terwijl de bovenste brug intact blijft.
- UST Tubeless technologie: tractie en controle Universal Standard for Tubeless. Kant-en-klaar tubeless systeem. Het UST-systeem verbetert de tractie, de controle en het comfort, terwijl de traagheid en het risico op lekrijden worden verminderd.
- Instant Drive 360 freewheel systeem: het nieuwe Instant Drive 360 freewheel systeem is ultralicht en efficiënt. Een oversized contactloze rubberen afdichting reduceert wrijving tot een minimum en een ruime keuze aan adapters maakt het compatibel met alle soorten frames en assen.
- QRM automatische lagerafstellingstechnologie: Mavic automatische lagerkwaliteit Onze nieuwste innovatie. Deze cartridge lagers zijn natuurlijk dubbel afgedicht, met C3 interne speling. Hun voorspanning past zich automatisch aan om op lange termijn een perfecte rotatie zonder speling te garanderen.
- SUP lastechnologie: een sterkere, soepelere "procesmatig gelaste" koppeling. Na het omsnoeren wordt de velgverbinding booggelast. De lasverbinding wordt vervolgens machinaal bewerkt voor een gladde afwerking.
MEER INFORMATIE