Remblokken zijn het belangrijkste onderdeel van de fiets, dat bepaalt hoe zelfverzekerd je kunt afdalen. Het sleutelelement voor optimale prestaties is de temperatuur van de remblokken en de rotor zo laag mogelijk te houden (idealiter onder de 400 °C), vooral bij langere afdalingen. Hoe heter de remblokken worden, hoe sneller ze vervagen, waardoor ze het vermogen verliezen om u op betrouwbare wijze af te remmen wanneer dat nodig is. Oververhitte remblokken verliezen hun remconsistentie en gedragen zich telkens anders wanneer je de remhendel indrukt, wat je remvertrouwen sterk vermindert, waardoor je effectief veel trager rijdt
.
Het ideale remblok heeft dezelfde voorspelbare remkracht, initiële remkracht en perfecte modulatie tijdens een lange afdaling. Na 3 jaar ontwikkeling denken we dat we met onze GRAPHENpads® precies dat hebben bereikt. De resultaten van de machinetests en thermische beelden tonen aan dat wij de temperatuur van de remschijven en de rotor tot 35% konden verlagen in vergelijking met de concurrentie en dat wij het verbleken van de remmen volledig konden voorkomen.
Rotors worden herhaaldelijk verhit tot hoge temperaturen van meer dan 500 °C, waardoor het gevaar van verweking van de rotormaterialen door tempering toeneemt. Deze verweking veroorzaakt een verhoogde slijtage en vervorming van de rotor en leidt tot verminderde remprestaties. Daarom is het uiterst belangrijk om de warmte zo snel mogelijk af te voeren van het raakvlak tussen rotor en remblok.
Belangrijkste kenmerken
- De eerste remblokken op de markt met speciaal gemodificeerd grafeen in hun wrijvingssamenstelling, wat de remprestaties, duurzaamheid en warmteoverdracht naar de achterplaat sterk verbetert.
- Doordat de achterplaten volledig bedekt zijn met een grafeen warmteafvoerende coating, was het mogelijk om een veel grotere warmteoverdracht van het frictiemateriaal naar de achterplaat te bereiken en tegelijkertijd de warmte-uitstraling (IR-spectrum) met meer dan 20% te verhogen (wat zeer significant is).
- Tot op heden zijn GRAPHENpads® de enige remblokken op de markt die het giftige koper volledig elimineren, vooruitlopend op nieuwe regelgeving (het is bewezen dat koperen remstof giftig is voor waterleven, vandaar dat nieuwe Californische regelgeving het gebruik van koper vanaf 2025 zal verbieden).
- Grafeen in remblokken verlengt de levensduur van rotoren door de inbedding van grafeenpartikels in microporiën van het remoppervlak van de rotor.
- Ze worden in de EU geproduceerd, in tegenstelling tot de meeste andere remblokken op de markt, die uit één enkele Taiwanese fabriek komen.
Kenmerken
- Model: Disc 15 (Deore).
- Samenstelling: Keramische organische Endurance-frictiesamenstelling met grafeen. Thermische coating met grafeen. We gebruiken geen koper of zware metalen.
- Gebruik: Alle weersomstandigheden.
- In de doos: Twee pads (set per wiel), een veer, een retentiepin. Verpakt in herbruikbaar aluminium blikje.
Compatibiliteit
- Shimano: Shimano Deore BR-MT410, BR-M575, BR-M525, BR-M515, BR-T615, LX BR-T675, Alivio BR-M4050, Acera BR-M3050, Altus BR-M375, BR-M365, BR-M315, BR-M506, BR-M505, BR-MT500, BR-M495, BR-M486, BR-M485, BR-M475, BR-M465, BR-M447, BR-M446, BR-M445, BR-M416, BR-M415, BR-MT400, BR-M395, BR-M355, BR-M200.
- TRP: TRP Hylex, HY/RD, Spyre SLC, Spyre, Spyke, Dash Sport.
- Tektro: Tektro Orion SL HD-M740, Orion HD-M730,HD-M725, Gemini SL HD-M520 / M521, Gemini HD-M500 / M501,HD-M510, Draco2 HD-M352, HDC330 HD-M330, Auriga HD-M290 / M291,HD-T530,HD-T525,HD-E530,HD-E525, Aquila MD-M500, Aries MD-M300, Mira MD-C400, Volans HD-T710, Vela HD-T290, Dorado HD-E715, HD-R280, MD-M280, HD-M282, HD-M285/286, HD-T285/T286.
Hoe te installeren:
Bed de remblokken in voor een goede remervaring. Dit is een cruciaal onderdeel van elke installatie van remblokken. Verwaarlozing van deze stap zal leiden tot een sub-par ervaring
- Verwijder het wiel en de oude remblokken.
- Gebruik een remreiniger om de binnenkant van de remklauw en het rotoroppervlak te reinigen (gebruik anders isopropylalcohol).
- Duw elke zuiger voorzichtig terug in het remklauwhuis (met bijvoorbeeld een grote schroevendraaier). Monteer vervolgens nieuwe remblokken en veer.
- Het belangrijkste deel - Terwijl u in een veilige omgeving met ongeveer 20 km/u rijdt, remt u gelijkmatig tot de snelheid daalt tot stapvoets. Herhaal dit 20 keer. Stop vervolgens 10 keer agressief.
MEER INFORMATIE